Loreens "människorättsengagemang" gör mig illamående

Loreen hyllas för sitt "människorättsengagemang" i ESC i Baku, men det är inget annat än ett välgenomtänkt PR-jippo från svensk sida. Visst blev myndigheterna i Azerbadjzjan lite sura nu då, men det var ju bara att räkna med, ingen överraskning precis. Det räknade man med från första början men resonerade som så att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, låt Loreen snacka lite mänskliga rättigheter så får det svenska bidraget rubriker. Att Loreen "vågar" är bara skitsnack. I Sverige har framgång i ESC samma viktighetsstatus som statsbudgeten eller ett riksdagsval. Björkman & Co skulle inte ta ett steg som hotar skada svensk framgång i ESC.  
Och så har den svenska dubbelmoralen fördjupats ytterligare lite.

Kommentarer
Postat av: Libra

Jag hade inte ens tänkt på att det var så det var.

Trodde Loreen agerade på eget bevåg.

Men när jag läser ditt inlägg inser jag ju att

du säkert har rätt.

Då smakar det genast illa, det som tidigare sötats för

att locka röster.

Fast även om agerandet är att fördöma så är det en jättebra låt och en bra artist.

Tycker jag =)

2012-05-26 @ 09:12:46
URL: http://mammababsan.blogspot.com
Postat av: Gardenparty

Libra! Vad kul att du fortfarande tittar in här fast jag inte varit aktiv på så länge. Jag har inte riktigt varit inspirerad att skriva men så gick jag och retade upp mig på detta med Loreen och kände jag behövde få utlopp för det någonstans ;) det känns bara att det är så det ligger till men jag kan också ha fel. Hoppas du har det bra och en riktigt skön helg till dig! Kram.

2012-05-26 @ 10:55:51
URL: http://gardenparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0